Jak prodat beletrii v elektronické podobě – mindmap

Jak prodat beletrii v elektronické podobě – mindmap

Už se delší dobu zabývám extrémně zajímavou otázkou, jak prodat beletrii v elektronické podobě. Myslím, že není možné příští desetiletí pořád prodávat knihy v papírové podobě. Text – a vlastně informační hodnota vůbec – se ale strašně těžko prodává elektronicky, protože každá její kopie je úplně stejná jako originál.

Zatím trhy s elektronickými knihami fungují, ale z motivačního hlediska je to cesta do pekel. Obchod víceméně spoléhá, že to nebudete šířit dál. Kryptografické nástroje se dnes navíc dokážou vyhnout přísné cenzuře před nelegálním šířením takových dat, a proto si myslím, že je načase zamyslet se nad jiným řešením, které bude motivačně odolné stejně jako třeba Bitcoin.

Mezi základní otázky patří, jak dlouho očekáváme, že budeme z prodeje toho samého obsahu vydělávat, a jak se budeme na text vůbec dívat. Chceme prodat pěknou obálku? Nebo tajemství příběhu? A nebo film, který se na základě knihy natočí?

Důležitá je i škálovatelnost. Ano, slyšíte dobře, škálovatelnost. Zatím vydělávají jen ti nejlepší spisovatelé z nejlepších. Přijde mi, že tu je příliš málo druhořadých spisovatelů a konkurence vůbec, protože mechanismus prodeje textu prostě není dotažený.

Následující myšlenková mapa je prvním krokem vůbec najít otázky, které je třeba si při návrhu řešení položit. Jsem pevně přesvědčen, že musí existovat způsob, jak prodávat beletrii v elektronické podobě a vydělat. Když si totiž kupuji knihu přes Google Books, nemám vůbec pocit, že získávám něco navíc – jen dobrovolně platím za něco, co můžu milionkrát zkopírovat.

Sdílet příspěvek

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..